Barn & familj

Fredax

En träffpunkt för killar och tjejer i klass 1-7 som gillar att leka, spela spel, spela pingis, pyssla, fika och umgås. Vi ordnar maskerader, skattjakter och utflykter. Varje gång samlas vi i en enkel andakt och fikar. Varmt välkomna!

Gilla vår sida på Facebook så att du har koll på programmet: “Fredaxföräldrar” Fredaxföräldrar på Facebook (länk)

Är det första gången ditt barn ska gå till Fredax? Kanske känns det tryggt om du som förälder följer med första gången? Ni är självklart välkomna tillsammans.

Söndax

Vi träffas varje söndag kl 11-12.30 i församlingsvåningen en trappa ner. Barnen brukar sitta med i början av gudstjänsten tills vår jingel spelas. Då går vi ner tillsammans och börjar med en gemensam storsamling då vi sjunger om Jesus, ber och får höra om en bibelberättelse. Därefter delar vi in oss i grupper där vi har olika roliga aktiviteter med bibelberättelser, pyssel, lek och bus.

För de minsta barnen (0-3 år) finns ett barnrum på läktaren när det blir svårt att sitta stilla. Där finns högtalare så att föräldrarna kan följa med i gudstjänsten.

Under skolloven försöker vi också se till att det finns något att göra för barnen. Bl.a. visar vi avsnitt från Söndagsskola play.

Barnläger

Varje sommar brukar vi ordna barnläger för barn i åk 1-6. De senaste åren har vi ordnat läger tillsammans med Pingstkyrkan Osby.

Ibland har vi aktiviteter under höstlov och sportlov, men det är olika från år till år. Information kommer i sociala medier inför loven.

Valborg på Hässleholmsgården
Tillsammans med New Life Church och ELF (Evangelisk Lutherska föreningen) brukar vi ordna Valborgsfirande för hela familjen på Hässleholmsgården den 30 april kl 18-21.