Gudstjänst & bön

Gudstjänst:
Gudstjänsten har genom alla tider varit central i den kristna församlingen. I gudstjänsten kommer hela församlingen samman för att tillbe och lovsjunga Gud. Genom gudstjänsten får vi både möta Gud och varandra, vilket är själva kärnan i att vara församling. Varmt välkomna att fira gudstjänst varje söndag i vår kyrka 11:00. Gudstjänsten innehåller sång, predikan, bön, nattvard, söndagsskola och givetvis kyrkkaffe! För mer detaljerad information följ oss gärna på Facebook och/eller Instagram.  Alla gudstjänster i Pingstkyrkan är offentliga och det behövs inga förkunskaper och alla är alltid välkomna!

Ordet, bordet, bönen:
Torsdagar 19:00 möts vi kring de allra centralaste delarna i vår tro. Ordet – Guds Ord är det vi bygger vår tro på. Bordet – nattvardsbordet är dukat och vi påminns om det Jesus har gjort för oss. Bön – att dela hjärta och tankar och ord inför Gud. Gör det till en god vana att komma till Ordet, bordet och bönen.

Församlingsbibelskola:
Några gånger per termin fördjupar vi oss i Guds Ord och bjuder in till församlingsbibelskola. Ingen anmälan och inga förkunskaper krävs. Vissa torsdagar 19:00-20:30.