Ungdom

Hope
Ungdomsgrupp från 13 år + varje fredag kl 19.30 – 23.00 . Vi börjar kvällen med andakt i kyrksalen, ingång från Hånellsgatan (sidoingången i kyrkan). Efter andakten har vi olika aktiviteter, spel, tävlingar, fika, kiosk och gemenskap i församlingsvåningen en trappa ner (ingång efter 21.00 källaringången). Vi gör också utflykter till andra kyrkor och event i Skåne och Blekinge. Följ oss på Instagram: hopehassleholm.

Välkommen hoppas vi ses!

Konfa
Pingstkyrkan i Hässleholm erbjuder ungdomar en fördjupad undervisning som vi har valt att kalla konfa. Här lär vi oss mer om den kristna tron. Vem är Jesus? vad är bön? kristet liv i vardagen och mycket mer. Det blir ett år av djupdykning i Bibeln, goda samtal, fika och gemenskap. Vi träffas ca 20 gånger under ett läsår. Under våren anordnas en missionsresa till Serbien som ungdomarna är välkomna att följa med på. Vi avslutar konfaåret med att delta i en gudstjänst där vi delar något av det vi har lärt oss under läsåret. Häng med på denna resa genom Bibelns spännande berättelser och samtal om livets stora frågor!